Villanyautók és hibridek nyomulnak: így változott az autópiac itthon és Európában
Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké.
Az eladások több mint harmada már a hibrid autóké.
Az uniós extravámok elbizonytalanítottak mindenkit.
A BMW és a többi német autógyártó számára Kína most a legfontosabb egységes piac, a BMW az iX3-at onnan exportálja Európába, jövő évtől pedig az elektromos Minit is.
Volt olyan időszak Olaszországban, amikor tíz autóból négy Fiat volt.
Most a dél-európai nagy piacok húzták leginkább a növekedést.
A német kompaktot egy francia kis autó előzte meg.
Tizenhárom havi rossz széria ért véget augusztusban, és az összes nagy piacon növekedés volt.
Hiába volt az év tavaszán hatalmas növekedés, az év végére kiürült chipkészletek miatt lefagytak a kiszállítások.
A legnagyobb piacon, Németországban már bejelentették, hogy kivezetik a kínálatból.
A félvezetőhiány miatt szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent az autók forgalomba helyezése.
Harminc év óta az idei lesz a legrosszabb esztendő az európai autógyártók számára egy németországi szakvélemény szerint.
Tavaly először több autót adtak el Kínában, mint Európában - írta csütörtökön a Süddeutsche Zeitung a német autóipari szövetség (VDA) adataira hivatkozva.
Európában csökkent az újonnan forgalomba helyezett autók száma áprilisban, különösen nagy volt a visszaesés Svédországban, Finnországban, Olaszországban és Spanyolországban - közölte az európai autógyártók szövetsége (ACEA) szerdán.
Európában akar nagyobb részesedésre szert tenni az eddig 5,1 százalékos dél-koreai Hyundai-Kia, bár a kontinens piacát egyelőre 23,2 százalékos részesedéssel a német Volkswagen uralta - írja a Bloombergre hivatkozva a Napi Gazdaság.
Tovább folytatódhat az európai autópiac négy éve kezdődött zuhanása - írja a Napi Gazdaság.
Az elmúlt 14 hónap leggyorsabb ütemében, éves szinten 7,1 százalékkal nőtt az Európai Unióban az újautó-regisztrálások száma májusban - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentéséből.
A fejlődés korábbi jelei ellenére az európai autópiacon továbbra is a csökkenés a jellemező trend – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb piaci összefoglalójából.
Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere, néhány piac nő és egyes modellek sikeresek, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a Jato Dynamics legfrissebb, júliusi elemzéséből. A magyar piac továbbra is a leggyengébb, még a lakosai számát tekintve húszszor kisebb Luxemburg is jócskán megelőzi.
A JATO Dynamics legfrissebb európai új autó regisztrációkról szóló beszámolója szerint az utóbbi hónapban tapasztalható jelentős német piacesés drámai hatással volt mind egy-egy márka eredményére, mind pedig Európa összpiaci eladásaira.
Az autóipari piackutató Jato Dynamics legfrissebb sajtóközleménye szerint augusztusban a Németország, Franciaország, Olaszország, Nagy-Britannia és Spanyolország alkotta nagy európai ötösfogat több autót adott el az idén augusztusban, mint tavaly ilyenkor. A magyar piac sereghajtó volt augusztusban.